Selecteer een pagina

Cultuureducatie

Take it or leave it?

Expectations, frustrations and gratifications of visitors at religious heritage sites

Faith-based (heritage) tourism is a key contributor to the economy and adds to the attractiveness of cities, villages and regions. However, religious sites are visited as heritage sites rather than religious sites and visitors expect to be treated as visitors rather... Lees meer

Putting religious heritage on the map

The Cultural Routes of the Council of Europe and religious heritage tourism

Europe offers a wide variety of historic and cultural tourism itineraries crossing several regions and countries and providing a living example of the rich and impressive European common heritage. The Council of Europe launched the Cultural Routes programme in 1987,... Lees meer

De toekomst van het religieus verleden

In gesprek met Mirjam Blott

Eind 2016 stopt de Agenda Toekomst Religieus Erfgoed. Dit programma heeft zich de afgelopen jaren gericht op het verzamelen van nieuws, kennis en het aanjagen van discussie over en samenwerking op het gebied van religieus erfgoed. Ter gelegenheid van het slotsymposium... Lees meer

Religious heritage tourism in an art city

The challenge of communicating meaning

At the centre of the Italian peninsula is Tuscany, a region which every year welcomes upwards of 25 milion visitors, drawn by its nature, cuisine and – of course – its cultural heritage. Even today, in the era of global mass tourism, many people come to cities such as... Lees meer

Breaking down boundaries

The opportunities and challenges of religious tourism

Fascinating religious heritage, along with a rich cultural and natural history, has helped to make Europe the world’s leading tourist region. An extraordinary tapestry of art forms, heritage sites and spiritual festivals are living legacies of Europe’s magnificent,... Lees meer

Waardering voor het loyaliteitsprogramma?

Bezoekers, beloningen en klantbinding in Parktheater Eindhoven

Het kernpubliek van theaters is van groot belang. Uit analyses van diverse theaters blijkt dat gasten die zes keer of vaker het theater in één jaar bezoeken gemiddeld circa 500 euro per jaar besteden. Dit is zes tot acht keer zo veel op jaarbasis in vergelijking met... Lees meer

Power of Community Building through Social Media

supporting religious cultural heritage tourism in Europe

Funded by the Erasmus+ programme of the European Union, my colleagues of EuropeTour across Italy, Spain, Austria, Bulgaria, Romania, Poland, Germany and Belgium, meet several times a year to discuss & develop (Social Media) guidelines and training modules for... Lees meer

Erfgoed als podium voor de vrijetijdseconomie

Leerfabriek KVL is de ambachtsplaats voor creativiTIJD

Leisure levert een belangrijke bijdrage aan het behoud van monumentaal erfgoed. Bij herbestemming van erfgoedlocaties wordt vaak gezocht naar vrijetijdsactiviteiten als nieuwe bestemming (NAi 2015). De Erfgoedfabriek van de provincie Noord-Brabant zoekt samen met... Lees meer