
Gastvrijheid, klantreis en klanttevredenheid als kernbegrippen kennen een lange historie in commerciële vrijetijdssectoren. Instrumenten inzetten om de voorpret te vergroten of klantenbinding te behouden door ook na de beleving op het eigen park contact te...
Lees meer
Herkenning in Herinnering Authenticiteit als verbindingsmiddel?

Via het nieuws en media worden mensen in Nederland, bijna dagelijks, met oorlog en de gevolgen daarvan geconfronteerd. We zien beelden van vluchtende mensen en we nemen deze op in onze eigen samenleving. Op hetzelfde moment echter wordt de historische afstand tot de...
Lees meer
De kracht van verbindende verhalen

Verhalen zijn van alle tijden en goede verhalen zijn vaak tijdloos. Mede door transformatie of herinterpretatie hebben oude verhalen vaak betekenis in het hier en nu. Daarmee kan een parallel getrokken worden naar erfgoed. Erfgoed is iets van vroeger wat ook hier en...
Lees meer
ACTIVE local community design in Haagse Beemden Imagineering in een Bredase wijk

Explosieve veranderingen vinden plaats in zorg, onderwijs, financiën, energie en bij de overheid. De verzorgingsstaat verandert in een participatiemaatschappij. Wijken en wijkbewoners maken onlosmakelijk deel uit van deze veranderingen. Van bewoners wordt verwacht dat...
Lees meer
Leisure en het goede leven Praktische vragen na een filosofische verkenning

Leisure is leuk en inspireert ons, het brengt ons in contact met anderen en maakt ons leven beter. Maar welke diepere betekenissen liggen verborgen in deze activiteiten? Hoe kunnen eenvoudige hobby’s en grote evenementen, sport en kunst, en alles daartussenin, een...
Lees meer
Time allocation and satisfaction with leisure time

Over the past decades, much national and international research has been dedicated to the way that people allocate their time in daily life. Often a distinction is made between three rough domains: obligatory time, personal time and leisure. Obligatory time then...
Lees meer