De marketingcampagne Ons theater in Kampen van de Stadsgehoorzaal Kampen is tijdens de laatste Publiciteitsbeurs voor de Podiumkunsten uitgeroepen tot beste marketingactie van het afgelopen seizoen. De prijs werd dit jaar voor het eerst uitgereikt en is vernoemd naar...
Lees meer
Zodra het festivalseizoen begint, laait de promotie eromheen op. Affiches en advertenties herinneren het publiek eraan de agendas te trekken en tickets te kopen. Na afloop van het evenement verdwijnt de publiciteit snel weer. Internet laat echter een ander beeld zien:...
Lees meer
Congresverslag: Samenwerken in Belfast Rubriek: Congresverslag
Verslag van de Arts Marketing Association (AMA) conferentie How does your garden grow, op 21, 22 en 23 juli 2004 in Belfast Allereerst een aanbeveling voor alle lezers: ga naar Belfast! Het is ongelooflijk hoe deze stad zich uit dertig jaar troubles heeft ontworsteld:...
Lees meer
Contact via het beeldscherm
Meer mogelijkheden via virtual communities Amsterdam gaat ten onder. Althans, als we af moeten gaan op de jammerklachten die de afgelopen tijd verschenen in kranten en weekbladen als Het Parool en Volkskrant Magazine. Jongeren verlaten en masse de stad omdat er geen...
Lees meer
Mystiek of rooms? Thematische samenwerking bij Brabantse (culturele) instellingen
Als aanloop naar het Jaar van het Religieus Erfgoed is in Noord-Brabant de komende jaren gekozen voor een thematische samenwerking rond het thema Mystiek Brabant. Daarin wordt vooral het rijke roomse verleden van de provincie benadrukt. Op het congres Samen werken...
Lees meer
Marketing voor medioren
Denkt u wel eens aan ouderen als doelgroep? Lopen er dan rillingen van saaiheid en conservatisme over uw rug? Denkt u dan aan meegebrachte lunchpakketten? Of aan een vergeefse strijd met het amusement op televisie? Zijn ouderen soms uw enige publiek en wanhoopt u...
Lees meer
Over Sail Amsterdam en Leuven
Men spreekt van het festivaliseren van de prijzenoorlog. Deze prachtige zin komt uit de mond van een nieuwslezer van het Journaal enkele weken geleden en ik voel dat ik als geconditioneerd afwerend in mijn stoel ga verzitten. Festivals en evenementen gaan gelijk op...
Lees meer
Branding en clustering; Consumptiemilieus als vestigingsfactor
Amsterdam is in een aantal stedenhitlijsten gedaald. Dat komt onder andere door verschuivingen in het zwaartepunt van de economie. Na de transformatie van agrarische naar industrile, en van industrile naar diensteneconomie, is er nu sprake van verfijning binnen de...
Lees meer
Niet alleen ontvanger, maar ook zender
Je hoort en leest er veel over de laatste tijd: uitgevers die niet alleen maar kranten, tijdschriften en boeken produceren, maar ook activiteiten ontwikkelen op het gebied van tv, radio, mobiele diensten en nieuwe media. Het lijkt er daarmee op dat de slag om de lezer...
Lees meer
In het volgende nummer
Het eerste (dubbel)nummer van MMNieuws na de jaarwisseling (2006; 1/2) staat in het teken van Publiek van de toekomst. Deze Special komt tot stand in samenwerking met de ACMC, Associatie voor Culturele Marketing en Communicatie. De Special doet verslag van het ACMC...
Lees meer