Selecteer een pagina

Algemeen

Niet alleen ontvanger, maar ook zender

Je hoort en leest er veel over de laatste tijd: uitgevers die niet alleen maar kranten, tijdschriften en boeken produceren, maar ook activiteiten ontwikkelen op het gebied van tv, radio, mobiele diensten en nieuwe media. Het lijkt er daarmee op dat de slag om de lezer... Lees meer

In het volgende nummer

Het eerste (dubbel)nummer van MMNieuws na de jaarwisseling (2006; 1/2) staat in het teken van Publiek van de toekomst. Deze Special komt tot stand in samenwerking met de ACMC, Associatie voor Culturele Marketing en Communicatie. De Special doet verslag van het ACMC... Lees meer

Kwaliteit en service staan voorop

naam: Frans van der Avert leeftijd: 43 huidige functie: Hoofd Communicatie & Educatie De Nieuwe Kerk/ Hermitage Amsterdam vorige functie: woordvoerder Rijksmuseum belangrijke trend tav marketing van kunst, cultuur en vrijetijd: dalend mediagebruik (traditioneel... Lees meer

Geschiedenis en maakbaarheid

Naar aanleiding van: Reijndorp, A. (2006), De geest van de nieuwe stad. Amsterdam, UvA. Een van de voordelen van dit internettijdperk zijn de nieuwsbrieven die geregeld in de elektronische postbus vallen. Een mooie is de nieuwsbrief van Route der Industriekultur.... Lees meer

EEN BRANCHEVERENIGING MOET ETEN VAN HAAR LEDEN

In de nieuwe cultuurnota-systematiek wordt naar het voorstel van Berenschot een strikt onderscheid gemaakt tussen branche-verenigingen en ondersteunende instellingen. Brancheverenigingen dienen onafhankelijk van subsidie te opereren, ondersteunende instellingen voeren... Lees meer

Een jaar StratLab

Een van de programonderdelen van het programma CMKBU is StratLab. Stratlab staat voor Stra-tegisch Laboratorium en is een door het lectoraat Kunst en Economie van de HKU ontwikkelde methode om aan de hand van specifieke onder-nemers-vragen te komen tot nieuwe kennis... Lees meer

Hype en huiver

Sinds enige jaren lijkt het optimisme in de ICT-wereld terug van weggeweest. Durfkapitalisten investeren weer, de technologieaandelen stijgen weer en in Silicon Valley bruist het weer. Het nieuwe buzz word is Web 2.0. Zwicht het publiek voor de magie van nieuwe... Lees meer