Hieronder vindt u een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers over het thema doelgroepen. Noodklok voor nationale muziek: Nederlandse muziek met marktaandeel van 17 procent in gevarenzoneSOS. Het logo van de conferentie Music in Europe: Sound or...
Lees meer
Het internationale verkeer van cultuur staat of valt bij informatie-uitwisseling. Of het nu een tournee van een operagezelschap door Oost-Europa of een fotograaf die exposeert in Brazili betreft, het wiel (of tenminste een spaak ervan) is vaak al een keer uitgevonden....
Lees meer
In 2004 verrichtte NHTV Internationale Hogeschool Breda onderzoek naar toepassingen van Customer Relationship Management in diverse vrijetijdsectoren. Hieruit bleek dat sommige poppodia en bioscopen geen of een beperkte database hanteren. Theaters hebben in veel...
Lees meer
Op uitnodiging van het Bureau Promotie Podiumkunsten hield Franky Devos tijdens de Publiciteitsbeurs op 14 maart jl. een lezing over jongeren, cultuur en communicatie. Zijn referaat bouwt verder op zijn boek Ambrassadeurs, dat hij schreef in opdracht van CultuurNet...
Lees meer
Iedereen zoekt zo nu en dan naar frisse ideen om zijn werk een impuls te geven. Vaak denken we dat ideen ver van ons af liggen. Volgens Stan Boshouwers is dat niet zo. We kunnen goede ideen leren zien en hiervoor onderscheidingsvermogen ontwikkelen. Iedereen is in...
Lees meer
Hieronder een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers. Lees deze artikelen verder via de website www.knpsl.krnt.nl Uitgevers slepen Google voor de rechter; Miljoenen boeken scannen voor gebruik in zoekmachine schendt auteursrechten Een groot aantal...
Lees meer
Er lijkt zowaar weer een hype gaande in IT land: Web 2.0 is op komst. Een overoptimistisch beeld van het goede leven en wat er allemaal mogelijk is. Toch is de huidige groei voor Nederland interessant. Nederland heeft namelijk in vergelijking met andere landen in de...
Lees meer
Eind februari stonden er vier romans van Dan Brown op de eerste vier plaatsen van de bestsellerslijst. Een redacteur van het Vlaamse dagblad De Standaard suggereerde in het VRT-nieuwsprogramma Terzake dat dit niet het gevolg was van marketinginspanningen, maar veeleer...
Lees meer
Toen ik in 1992 de leerstoel kunst en economie aan de Erasmus Universiteit onder mijn hoede kreeg, moest ik voortdurend uitleggen wat economie met kunst te maken heeft. De argwaan was groot, zowel aan de kant van kunstenaars als aan de kant van economen. Kunstenaars...
Lees meer
Terugkijkend op bijna anderhalf jaar betrokkenheid bij stad en creatieve kenniseconomie, kan gemakkelijk een aantal mythes over creatieve economie worden ontmaskerd. De eerste is de veelgehoorde mythe dat het hele gedoe rond de creatieve kenniseconomie een hype is, te...
Lees meer