Acht van de tien bedrijven in de Europese vrijetijdsindustrie zijn zeer optimistisch over de toekomst. Voor 1999 wordt een gemiddelde omzetgroei van 15% verwacht. Pretparken, hotelketens en restaurants willen in de komende drie jaar zon 80 miljard Euro investeren....
Lees meer
Tot zijn niet geringe verbazing ontbrak in de erfenis van zijn voorganger een publieksonderzoek, dat Henk Scholten iets kon vertellen over de afkomst en het vrijetijds gedrag van het Utrechtse (theater)publiek. De 0 meting wordt inmiddels verricht. Intussen heeft ook...
Lees meer
De 57.000 professionele uitvoeringen van podiumkunsten die in het seizoen 1997/98 ergens in Nederland op de planken kwamen, zijn bezocht door bijna 16 miljoen mensen. Zo valt af te leiden uit de publicatie Podiumkunsten 1997/98 van het Centraal Bureau voor de...
Lees meer
Een museum als doolhof
Klantvriendelijkheid, servicegericht en toegankelijkheid; het zijn de trends van dit moment om aansluiting te vinden en te houden bij de wensen van de (cultuur)consument. Het ballenbad van het Centraal Museum kreeg de naam Kids Centraal en is weggestopt op de zolders...
Lees meer
Een vriendelijk gezicht is goed voor het imago Op avondlichtjestour door het Botlekgebied
Bedrijfsbezoek als alternatief dagje-uit: Nederlanders blijken zeer genteresseerd te zijn in de geheimen van het poldermodel en andermans beroep. Een bezoek aan een bedrijf is in. Zelfs tegen betaling. Naar het voorbeeld van de Angelsaksische landen is wat wij het...
Lees meer
Obligaties voor uitbreiding filmhuis
De groeiende belangstelling voor de betere film heeft het Haags Filmhuis ertoe gebracht de capaciteit uit te breiden en de faciliteiten te verbeteren. De bouwkundige uitbreiding, onder architectonische leiding van Herman Herzberger, zal worden gefinancierd door de...
Lees meer
Cultuurtoerist leert én ontspant tegelijk
Cultuurtoerisme kan net zo goed dienen om te ontspannen als een aanleiding zijn nieuwe ervaringen op te doen. De cultuurtoerist combineert het nuttige (leren) met het aangename (vrije tijd). Dat blijkt uit het Cultural Tourism Research Project, een groot...
Lees meer
Ht publiek bestaat niet
Bezoekers van musea, theaters, bioscopen en pretparken worden kritischer en veeleisender. Het aanbod neemt eerder toe dan af, de consument krijgt ruimere keuzemogelijkheden. Een doelgerichte benadering van de klant, bekend of nog te verwerven, wordt steeds...
Lees meer
Redactienetwerk
Iedere maand stellen zich op deze plaats mensen aan u voor die achter MMNieuws staan. Zij vormen het wisselende en dynamische redactienetwerk dat suggesties aandraagt en adviezen levert voor de verdere ontwikkeling van MMNieuws. naam: Ron de Haan leeftijd: 40 jaar...
Lees meer
MMNieuws volgende maand:
www.mmnieuws.nlMMNieuws is ook actief op het internet. Inhoud, vormgeving en onderwerpkeuze van de website www.mmnieuws.nl staan in het verlengde van MMNieuws in print.De website wordt in een meer uitgebreide uitvoering vanaf april 2000 exclusief toegankelijk voor...
Lees meer