Het eigen merk is zaligmakend. Daarop lijkt het tenminste. Zo wil getuige het onderwerp van het 10de Broadcast Nationale Omroepcongres alles en iedereen in omroepland een eigen merk hebben. Op dit congres bleek al snel hoe moeilijk het zal zijn merkduidelijkheid te...
Lees meer
De internettaxi: een doodgewone, geel gespoten Ford Crown Victoria met een webcamera op het dashboard. Elke twee minuten verzendt de bestuurder via een GSM-modem een fotootje naar zijn website (www.ny-taxi.com). Veel mensen hebben het geld niet om naar New York te...
Lees meer
Boek: De HeartHunter, gids voor waardengedreven leiderschap Gids voor leiderschap met het hart
Van managers en werknemers wordt een totale inzet gevraagd: van hoofd, hart en handen. Waardengedreven leiderschap is van doorslaggevende betekenis voor het duurzaam realiseren van betrokkenheid in organisaties. Een waardengedreven leider is zich bewust van zijn...
Lees meer
Uit de bladen
De allochtone jongere wordt steeds belangrijker als consument. Er ontstaat een groep die steeds meer de eigen cultuur, gebruiken en gewoonten gaat combineren met een Nederlandse orintatie.De nieuwe jongeren, in: eYe – zicht op trends, oktober 2000 Hoewel...
Lees meer
Oog om Oog: Beste Rolf, beste Eymert
Oog om Oog Maandelijks een e-mailwisseling tussen twee communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek Oog om Oog staat onder redactie van Rolf Hermsen. Beste Rolf,Nu we een aantal afleveringen van deze rubriek hebben verzorgd, realiseer ik me dat we...
Lees meer
Congresagenda
2 novemberUtrechtStudiedag Toegang verzekerd? Auteursrechten in het digitale tijdperk, verklaard voor musea, bibliotheken, archieven en monumentenzorgersInformatie: Vereniging Den, Marcel Ras , t 020 46286732-3 novemberAmsterdamCongres Geografie 2000, thema strijd om...
Lees meer
MMNieuws volgende Maand:
Artikelen over onder meer Het Guggenheim Visioen en Droogmakerijen als cultuur-toeristisch themaCentraal: vier paginas over Leisure education. Wat is dat voor vak? Wat zijn daar de ervaringen mee in Isral en Japan?Congresverslagen over Toeristische Bestemmingen online...
Lees meer
Redactienetwerk: Hans Mommaas
Iedere maand stellen zich op deze plaats leden van het redactienetwerk aan u voor. Zij dragen suggesties aan en leveren adviezen voor de verdere ontwikkeling van MMNieuws. Naam: Hans Mommaas Leeftijd: 45 jaar huidige baan: Universitair Hoofddocent...
Lees meer
Uniek kenniscentrum voor culturele bedrijfskunde Samenwerkingsverband HKU en Nyenrode:
Ongeveer een jaar geleden ontstond een voor Nederlandse begrippen uniek kenniscentrum voor culturele bedrijfskunde. Toen besloten Universiteit Nyenrode te Breukelen en de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) samen te gaan werken op het gebied van kunst en...
Lees meer
Opgemerkt
Wordt collectieve culturele marketing in Amsterdam voortgezet?Vier jaar lang zijn door middel van grote campagnes als Amsterdam Winter Adventure en Amsterdam Arts Adventure de culturele hoogtepunten van Amsterdam onder de aandacht gebracht van potentile bezoekers in...
Lees meer