Selecteer een pagina

Algemeen

Online wordt onmisbaar in marketing mix

Internet is een extra communicatiekanaal, maar niet zaligmakend. De sterke kant van het medium is veel organisaties echter nog niet duidelijk. Wanneer wordt het interessant om online te gaan en hoe doe je dat dan? Uit cijfers blijkt dat het potentile publiek voor... Lees meer

De scherpte van de geest

De grote stad geldt als een slijpsteen voor de geest. Meer dan elders is hier intellectueel en cultureel kapitaal geconcentreerd. De grote steden herbergen de universiteiten en de grootste en de meest spraakmakende culturele instellingen. Vooral de steden in het... Lees meer

Laat je merk linken

Websitebezoekers weten wat ze willen, al kunnen ze dat niet altijd uitspreken. Zij scannen een pagina totdat het kwartje valt. Zij herkennen een afbeelding, een stuk tekst of een logo en bingo ze weten ineens wat ze zoeken. Wie dat zijn en wat zij zoeken is tot op... Lees meer

Zoekt en gij zult vinden?

Naar nieuwtjes over de digitale revolutie hoef je niet op zoek, die dringen zich zonder vragen aan je op. Heb jij een NIPO-onderzoek nodig om te beseffen dat Nederlanders niet meer zonder het internet kunnen? Of een mijnheer De Hond die op basis van suggestieve... Lees meer

Wat nou publiek?!

Het wordt allemaal anders. De openingszin van het ACMC-congres dat op 28 november 2005 onder de wat uitdagend klinkende titel Wat nou publiek?!plaats vond, zet onmiddellijk de toon. De samenstelling van de Nederlandse bevolkingsgroepen verandert en dat heeft zn... Lees meer

Meer gunst dan kunst

Mond-tot-mondreclame verklaard Een boodschap kan besmettelijk zijn, net als een virus. Verhalen worden doorverteld van persoon tot persoon. Huisvrouwen vertellen elkaar roddels bij de slager. Op feestjes vertellen we allemaal die mop die we de dag ervoor hoorden. En... Lees meer

Cultuur en commercie in de virtuele wereld

Vijf jaar geleden spatte de dotcom-bel uiteen. Na een decennium van opgeblazen verwachtingen leek plotseling niemand nog een stuiver te geven voor de kansen op commercieel succes van internetbedrijven. In de wereld van kunst en cultuur is dergelijk succes vaak niet de... Lees meer