Internet biedt de mogelijkheid aan ondernemingen om zich op een relatief goedkope wijze aan een enorme groep mensen te promoten. Het is alleen jammer dat iedereen dat direct doorhad na de opkomst van internet. Binnen korte tijd is er dus een enorme hoeveelheid...
Lees meer
Internet is een extra communicatiekanaal, maar niet zaligmakend. De sterke kant van het medium is veel organisaties echter nog niet duidelijk. Wanneer wordt het interessant om online te gaan en hoe doe je dat dan? Uit cijfers blijkt dat het potentile publiek voor...
Lees meer
De grote stad geldt als een slijpsteen voor de geest. Meer dan elders is hier intellectueel en cultureel kapitaal geconcentreerd. De grote steden herbergen de universiteiten en de grootste en de meest spraakmakende culturele instellingen. Vooral de steden in het...
Lees meer
Met de huidige marketingtechnieken lukt het zelden om nieuwe toeschouwers te bereiken. Daarom is het tijd voor een nieuwe aanpak. Laterale marketing, een nieuwe ontwikkeling binnen de marketingwetenschap, kan daarbij van dienst zijn. Juist in de culturele sector,...
Lees meer
Evenementen behoren tot de snelst groeiende vormen van ontspanning en toerisme-gerelateerde fenomenen. Daardoor staan ze volop in de aandacht bij overheidsdiensten en ondernemers in de vrijetijdssector. Meer en meer worden er vanuit het stedelijk beleid, het...
Lees meer
Websitebezoekers weten wat ze willen, al kunnen ze dat niet altijd uitspreken. Zij scannen een pagina totdat het kwartje valt. Zij herkennen een afbeelding, een stuk tekst of een logo en bingo ze weten ineens wat ze zoeken. Wie dat zijn en wat zij zoeken is tot op...
Lees meer
Naar nieuwtjes over de digitale revolutie hoef je niet op zoek, die dringen zich zonder vragen aan je op. Heb jij een NIPO-onderzoek nodig om te beseffen dat Nederlanders niet meer zonder het internet kunnen? Of een mijnheer De Hond die op basis van suggestieve...
Lees meer
Het wordt allemaal anders. De openingszin van het ACMC-congres dat op 28 november 2005 onder de wat uitdagend klinkende titel Wat nou publiek?!plaats vond, zet onmiddellijk de toon. De samenstelling van de Nederlandse bevolkingsgroepen verandert en dat heeft zn...
Lees meer
Mond-tot-mondreclame verklaard Een boodschap kan besmettelijk zijn, net als een virus. Verhalen worden doorverteld van persoon tot persoon. Huisvrouwen vertellen elkaar roddels bij de slager. Op feestjes vertellen we allemaal die mop die we de dag ervoor hoorden. En...
Lees meer
Vijf jaar geleden spatte de dotcom-bel uiteen. Na een decennium van opgeblazen verwachtingen leek plotseling niemand nog een stuiver te geven voor de kansen op commercieel succes van internetbedrijven. In de wereld van kunst en cultuur is dergelijk succes vaak niet de...
Lees meer