Selecteer een pagina

Algemeen

Jongerenmarketing: een bear-market

Jongeren zijn een interessante doelgroep. Helaas voor cultuurmarketeers weten andere marketeers dat ook. Daar komt nog eens bij dat het culturele product uit de aard der zaak minder op de vraag onder jongeren kan worden toegesneden dan, bijvoorbeeld, sportkleding en... Lees meer

Opgemerkt

rubriek: opgemerkt

Altijd wat te belevenAdformatie 10, 6 maart 2003De beurs voor de eventwereld, Evenement, is al vijf jaar lang een succes. Toch is deze beurs niet makkelijk te organiseren. Bedrijven denken evenementen nog vaak zelf te kunnen organiseren, terwijl evenementenbureaus... Lees meer

Opgemerkt

Zuiderzeestad leert lessenIn Noord-Holland en ver daarbuiten is Enkhuizen bekend om zijn Zuiderzeemuseum, haven en historische binnenstad. En niet te vergeten de Enkhuizer almanak. In 1984 luidde de conclusie van een toeristische nota nog dat men eigenlijk niets... Lees meer

Cultuurtoerist leert én ontspant tegelijk

Cultuurtoerisme kan net zo goed dienen om te ontspannen als een aanleiding zijn nieuwe ervaringen op te doen. De cultuurtoerist combineert het nuttige (leren) met het aangename (vrije tijd). Dat blijkt uit het Cultural Tourism Research Project, een groot... Lees meer

Vacatures

MMNieuws biedt aan werkgevers en aan werving- & selectiebureaus de mogelijkheid vacatures te plaatsen. Deze maand van de V4-groep en van Ligtenberg Staffing. V4-groep:Projectleiders, Aanjagers, CordinatorenVoor diverse opdrachtgevers binnen de vrijetijdssector... Lees meer

Uit de bladen

Transport en entreekosten gelden als belangrijke belemmeringen voor scholen om deel te nemen aan culturele activiteiten buitenshuis. Uit een recent onderzoek in de provincie Utrecht blijkt echter dat deze twee factoren niet doorslaggevend zijn. Veel belangrijker lijkt... Lees meer