Selecteer een pagina

Algemeen

Uit de bladen

De grote merken kunnen de belevenismarketing in zijn huidige gedaante afschrijven. De jeugd wil het intiemer, met vrienden en het liefst met meer eigen initiatief.De huidige flagships van de grote merken zijn te commercieel, te artificieel, onecht en niet vernieuwend.... Lees meer

Belgische prijs voor kunst op het internet

Drie jaar geleden ontstond het idee kunst op het internet te promoten door een culturele internetprijs in te stellen. Het initiatief zag het licht onder de noemer .culture en werd gelanceerd door de Stichting voor kunstpromotie vzw, met steun van de... Lees meer

Persoonlijke contacten zijn maatgevend

Culturele contacten tussen West-Europese landen en landen uit het voormalige Oostblok zijn nog steeds incidenteel en schaars. Dat geldt met name voor landen die niet deel uitmaken van de kopgroep uit Oost-Europa, zoals Roemeni en Bulgarije. MMNieuws interviewde Freek... Lees meer

Congressen

rubriek: congressen

31 maart – 3 aprilArlington, USAMuseums and the Web 2004 Informatie: Archimusewww.archimuse.com8 aprilAlmereLand vol Leisure Informatie: Management Studiecentrumwww.studiecentrum.com5 april 2004ItaliCommunicating Museums, Cultural Heritage and the... Lees meer

Collectieve Promotie in de kunsten

Begin jaren tachtig werkte ik bij de Directie Kunsten van het Ministerie van WVC onder de later zeer geprezen minister Elco Brinkman. Van hem kan ik mij de uitspraak herinneren dat hij slechts vijf procent van zijn werktijd aan de cultuurpoot van zijn departement... Lees meer

STADSchromosomen

Een SMS tekstproject gebaseerd op het DNA van een stad The internet has made the global local, lezen we in een interview van Sean Dodson met Manu Luksch van Ambient TV in The Guardian van juni 2002. Op het eerste zicht een vreemde redenering, want het internet wordt... Lees meer