Selecteer een pagina

Algemeen

Auteursrechten: wie heeft er recht op?

Je ziet ze de laatste tijd veel. Koppen als: museum raakt zn Rembrandts kwijt. Of: nieuwe Rembrandt gevonden. En ze trekken steeds weer de aandacht. Bij lezing blijken die artikelen echter nooit te gaan om een sensationele kunstroof of om het opzienbarend resultaat... Lees meer

Internet: kans en bedreiging voor de VVV

De VVV had ooit min of meer het monopolie als toeristische informatieverstrekker. Dat is al lang niet meer zo. De ANWB geeft succesvolle toeristische tijdschriften uit, hotels vullen hun lobbys met folders en fietsroutes, instanties als NS, ENECO Energie en Rabobank... Lees meer

ACMC profielen 1

MMNieuws was benieuwd naar de reacties van de deelnemers aan het congres Wat nou publiek?! en vroeg enkelen van hen daarom naar hun oordeel over het congres en naar hun redenen om lid te worden van het ACMC. Verder vroegen we hen naar hun reactie op de weergave van... Lees meer

Cultuurinstellingen over de tong

De oudste vorm van marketing, mond-tot-mond reclame, beleeft een ware comeback. Eerlijke meningen van consumenten tellen weer. Met deze toename neemt ook de behoefte aan duidelijkheid toe. Wat doen culturele instellingen aan word-of-mouth marketing? Om duidelijkheid... Lees meer

Kunst en bedrijfsleven: het kan intiemer

De museumdirecteur die na het ondertekenen van een sponsordeal de hand schudt van de bestuursvoorzitter van een bank. Het is de vleesgeworden ontmoeting tussen kunst en commercie. Toch is kunstsponsoring – zeker als we het zien als een opstap naar verdergaande... Lees meer

In het volgende nummer

Het laatste (dubbel)nummer van MMNieuws (9/10) staat weer in het teken van internet en nieuwe media. En dan met name besteedt een aantal artikelen aandacht aan de culturele consument als co-producent. Consumer generated content is een belangrijke trend. De consument... Lees meer

Nederland in digitale kopgroep

Nederland behoort in Europa tot de koplopers bij het bezit en het gebruik van nieuwe media. Recente cijfers van Eurostat (november 2006) wijzen uit dat 52% van de huishoudens in de 25 EU-landen toegang tot internet heeft. In Nederland is dat maar liefst 80%. Ook met... Lees meer