Museumwinkels krijgen meer en meer een prominente plaats in het aanbod. Niet alleen het product is gevarieerder geworden, ook de mogelijkheden om een product te kopen zijn gestegen. Het aanbod aan artikelen varieert van de welbekende ansichtkaart tot designartikelen....
Lees meer
MMNieuws biedt aan werkgevers en aan werving- en selectiebureaus de mogelijkheid vacatures te plaatsen. Deze maand van Ligtenberg Staffing en de V4-groep. V4-groepDe V4-groep houdt zich bezig met werving/ selectie en detachering van hoger opgeleiden binnen de...
Lees meer
Kees Klesman is directeur van Madame Tussauds Amsterdam. Hij is 45 jaar en woont in Vinkeveen. Hij studeerde aan de Hotelschool Maastricht en voltooide verschillende marketingopleidingen. Hij werkte onder meer als commercieel directeur van het Marriott-hotel in...
Lees meer
Reserveren van toegangskaarten via internet nog in de kinderschoenen
Verkoop en reservering van tickets via internet neemt een hoge vlucht in de culturele wereld. Steeds meer theaters en podia zijn of worden op korte termijn actief op de elektronische snelweg. Belbios BV heeft al ruim een half jaar ervaring met het reserveren van...
Lees meer
Uniek kenniscentrum voor culturele bedrijfskunde Samenwerkingsverband HKU en Nyenrode:
Ongeveer een jaar geleden ontstond een voor Nederlandse begrippen uniek kenniscentrum voor culturele bedrijfskunde. Toen besloten Universiteit Nyenrode te Breukelen en de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) samen te gaan werken op het gebied van kunst en...
Lees meer
Cultuurparticipatie: recente trends
In de tweede helft van de jaren negentig is de culturele belangstelling over het algemeen toegenomen. De sterkste groei zat bij het bioscoopbezoek. De groeiende belangstelling voor cinema uit de eerst helft van de jaren negentig heeft doorgezet. Daarmee lijkt...
Lees meer
Culturele belangstelling in 2030 De spanning tussen verbeeldingskracht en vermakelijkheidsgehalte
Hoe zal de culturele belangstelling zich de komende decennia ontwikkelen? Gaat de culturele sector zorgelijke tijden tegemoet, weet die sector zich staande te houden, of krijgen kunst en erfgoed de wind flink in de zeilen? Drie toekomstscenarios zijn denkbaar. Mark...
Lees meer
Boek: Communicatief Management tussen macht en communicatie Management van macht en communicatie
De rol van macht en communicatie in organisaties is altijd prominent, zeker als het erom gaat hoe er intern gecommuniceerd wordt. Communicatieprocessen verlopen echter niet optimaal wanneer de machtsverhoudingen niet goed geregeld zijn en vice versa. Nadruk op...
Lees meer
Boek: Begrippenlijst Merken Wegwijs in de wereld van het merk
Dagelijks ontstaan er nieuwe termen, en met name op het gebied van de nieuwe media is het bijna niet meer bij te houden. Daarom is de nieuwe Adfo Begrippenlijst Merken, met meer dan 1200 begrippen en uitdrukkingen uit de wereld van de marketing-communicatie, een...
Lees meer
Boek: Waarom websites klanten wegjagen Waarom websites klanten wegjagen
Waarom websites klanten wegjagenDat zaken doen via het internet niet de gouden bergen oplevert die aanvankelijk in het vooruitzicht gesteld werden, is onderhand voor iedereen duidelijk. Als zich er een nieuwe technologie aandient, redeneert men vaak vanuit het product...
Lees meer