Selecteer een pagina

Algemeen

Een parade van passanten in Rotterdam

Een jaar lang is Rotterdam geen werkstad, maar Culturele Hoofdstad 2001. Dit jaar worden in de havenstad ruim 300 culturele programmas georganiseerd die dienen bij te dragen aan een feestelijke sfeer in de stad vooral op en aan de zogenoemde Culturele as, van het... Lees meer

Boek: Baanbrekend denken

Baanbrekend denken

Creativiteit, innovatie en baanbrekend denken zijn instrumenten tot strategisch voordeel. Veel organisaties zien inspiratie als een ongrijpbaar en niet te managen fenomeen. Toch zijn er wel degelijk bewezen strategien om creativiteit te sturen en aan te moedigen. Je... Lees meer

Digitaal Platform van de steunpunten IAK en IBK

In december 2001 werd in Vlaanderen het steunpunt voor beeldende kunsten Initiatief beeldende kunsten (IBK) opgericht, in 2002 gevolgd door een steunpunt voor audiovisuele kunsten Initiatief audiovisuele kunsten (IAK). Gelijkaardige steunpunten voor kunst bestaan... Lees meer

Het evangelie van de nieuwe marketing

Ook binnen de podiumkunsten vinden nieuwe marketingtechnieken langzamerhand ingang. Te vaak gaat het daarbij echter om behoud en intensivering van de relatie met het bestaande publiek en te weinig om pogingen om nieuw publiek te werven. Bovendien zien nog maar weinig... Lees meer