Tot zijn niet geringe verbazing ontbrak in de erfenis van zijn voorganger een publieksonderzoek, dat Henk Scholten iets kon vertellen over de afkomst en het vrijetijds gedrag van het Utrechtse (theater)publiek. De 0 meting wordt inmiddels verricht. Intussen heeft ook...
Lees meer
Jongeren, allochtonen en cultureel inactieven staan hoog op de prioriteitenlijst van staatssecretaris Van der Ploeg als het gaat om het werven van meer publiek voor het culturele aanbod. Deze groepen zijn slecht vertegenwoordigd in steekproeven. Het invullen van lange...
Lees meer
Het vorige nummer van MMNieuws bevatte een overzicht van trends en ontwikkelingen, afkomstig van gerenommeerde adviseurs in Nederland. Het Engelse magazine Leisure Week bestaat 10 jaar en heeft een hele editie gewijd aan de toekomstverwachtingen van professionals....
Lees meer
Leisure lijkt als groeisegment bij uitstek het toverwoord van deze tijd. Het is n van de functies waarmee stadsbesturen zich nadrukkelijk profileren. Vaak echter is er geen beleid voor het leisure-aanbod geformuleerd, waardoor er onbedoelde effecten kunnen optreden....
Lees meer
Nederland krijgt er in de aankomende jaren veel megabioscopen bij. Ook arthouses investeren in nieuwbouw. Insiders betwijfelen of er voldoende bezoekers zullen zijn voor al die nieuwe zalen. Onderzoek toont steeds weer aan dat Nederlanders niet erg film-minded zijn....
Lees meer
MMNieuws biedt aan werkgevers en aan werving- en selectiebureaus de mogelijkheid vacatures te plaatsen. Deze maand van Ligtenberg Staffing en Platvorm. Ligtenberg StaffingLigtenberg Staffing is een volledig gespecialiseerd werving- en selectiebureau voor de sectoren...
Lees meer
In de rubriek Centraal komen iedere maand deskundigen aan het woord over een vooraf gekozen thema. In deze aflevering van Centraal aandacht voor de attractieparken in Nederland. Wat is de positie van de attractieparken in de markt, welke ontwikkelingen zijn er...
Lees meer
Het gebeurt niet vaak dat er een boek verschijnt over marketing van kunst en cultuur dat zowel op een Europese als op een Amerikaanse grondslag is gebaseerd. Marketing Cultural Organisations biedt nieuwe strategien om publiek naar klassieke muziek, dans, musea,...
Lees meer
Museummarketeers op zoek naar de ideale marketingmix
Met de marketingmix probeert een organisatie de vraag naar haar producten en diensten te benvloeden. Meestal deelt men deze marketingmix op in product, prijs, plaats en promotie, soms uitgebreid met een vijfde p voor personeel. Van 12 t/m 14 april 2000 reisden 20...
Lees meer
De ene megabioscoop is de andere niet
Gemeenten worstelen met de vraag of ze wel moeten meewerken aan de ontwikkeling van grootschalige bioscopen op afstand van de binnenstad. Het Novam-congres, onlangs in Metropolis in Antwerpen, voedde deze discussie met verschillende opvattingen. Een van de conclusies...
Lees meer