Vele kleintjes maken n grote. De sociologe Letty Ranshuysen onderzoekt al een reeks van jaren op consistente wijze de tevredenheid van podium- en museumbezoekers. Tezamen vormen deze vele case studies inmiddels een rijke bron van informatie. Zo kan de...
Lees meer
Iedere maand stellen zich op deze plaats leden van het redactienetwerk aan u voor. Zij dragen suggesties aan en leveren adviezen voor de verdere ontwikkeling van MMNieuws. naam Kathleen Weyts leeftijd 32 huidige baan Hoofd marketing Kunstencentrum Vooruit vorige baan...
Lees meer
Congresverslag: Beleving is booming business rubriek: congresverslag
Op het jaarcongres Recreatie & Toerisme Beleving, dat in november 2002 in Zoetermeer plaatsvond, stond de gevoelsuitdrukking beleven centraal. Belangrijke vragen op het congres waren: wat bedoelen we met een belevenis, wat is er belangrijk om een unieke belevenis...
Lees meer
Congresagenda rubriek: congresagenda
9 maart AntwerpenInfosessie De sociale en fiscale aspecten van de artistieke activiteit Informatie: Steunpunt kunstenwww.ibk.net.be19-22 maartCharlotte, North Carolina, USAMuseum and the webInformatie: Archimusewww.archimuse.com/mw2003/20 maartEdeLand vol Leisure...
Lees meer
Erg goed erfgoed
Het gaat goed met het erfgoed, zou je denken. Er is meer dan ooit, op de gekste plaatsen en er komt steeds meer van. Je kunt waar het gaat over vroeger zo gek niet bedenken of je vindt er wel een museum, een archief, een monument of lieux de memoire en een...
Lees meer
Kansen voor city-marketing; De opzet van strategisch evenementenbeleid
In 1999 is door de adviesbureaucombinatie ATRO/FLC het Nationaal Marktonderzoek Evenementen uitgevoerd. Het onderzoek bevat veel gegevens over openbaar toegankelijke evenementen in Nederland, over het functioneren van evenementenorganisaties en over de manier waarop...
Lees meer
De Slegte online
Het lijkt een paradox dat de eerste succesvolle winkels op het internet juist de boekverkopers waren. Het net zou immers voor een papierloze wereld zorgen en dus een rechtstreekse bedreiging vormen voor de handel in gedrukte informatie. Het Amerikaanse websucces...
Lees meer
Boek: Handboek Herbestemming van grote monumenten: een uitdaging! Herbestemming; een complexe uitdaging
Tijden veranderen. Gebouwen komen door vele oorzaken leeg te staan. Waar een gebouw geen functie meer heeft dreigt verval en uiteindelijk de sloophamer. Een nieuwe gebruiker vinden is niet eenvoudig. Het handboek Herbestemming van grote monumenten: een uitdaging! van...
Lees meer
Trends, tips en favorieten Nederland adviesland
In de rubriek Centraal komen iedere maand deskundigen aan het woord over een vooraf gekozen thema. De redactie van MMNieuws vroeg een aantal adviesbureaus zich uit te spreken over trends en favorieten en kon ook niet nalaten wat tips te vragen. 1 Belangrijkste trends2...
Lees meer
Onderzoek Aan onderzoeken die momenteel gaande zijn of net afgerond:
Cultuurtoerisme in Vlaamse steden, stedelijke revitalisatie en draagkrachtHet ontwikkelen van cultuurtoerisme als instrument om Vlaamse steden nieuw leven in te blazen en het belang voor de economische bedrijvigheid. Daar gaat het in dit onderzoek om. De ruimtelijke...
Lees meer