Selecteer een pagina

Algemeen

Belgische prijs voor kunst op het internet

Drie jaar geleden ontstond het idee kunst op het internet te promoten door een culturele internetprijs in te stellen. Het initiatief zag het licht onder de noemer .culture en werd gelanceerd door de Stichting voor kunstpromotie vzw, met steun van de... Lees meer

Meer geld voor e-cultuur

Bij veel beeldend kunstenaars en instel- lingen voor beeldende kunst is nog weinig besef voor de kansen die digitale media, vooral internet, bieden voor culturele vernieuwing, en evenmin voor de rol die culturele instellingen en makers in de informatiesamenleving... Lees meer

CRM bij theaters, poppodia en bioscopen?

Het publiek van culturele organisaties wordt kritischer en stelt steeds meer eisen. Het aanbod in de cultuur- en vrijetijdsmarkt is in de afgelopen jaren verveelvoudigd (De Haan et al, 2003). Het ministerie van OCW stelt minder geld beschikbaar voor de sector... Lees meer

Leeswijzer: Moslimextremisme en oude media

Nederland heeft de laatste weken kunnen voelen wat de clash of civilizations betekent. Een van de kenmerken van deze clash is dat niet alle actoren aan het openbare debat deelnemen. Moslimextremisten discussiren niet met andersdenkenden. Dat is een ramp, want... Lees meer