Het laatste (dubbel)nummer van MMNieuws (9/10), staat weer in het teken van Internet en Nieuwe Media. Veel aandacht zal er zijn voor de diverse congressen die dezer dagen over het WWW gehouden worden. Niet allen bij Digitaal Erfgoed en ICT in Arnhem, maar ook bij de...
Lees meer
De culturele sector loopt achter wanneer het gaat om online promotie. Met mooie sites weten culturele instanties wel een loket te creren, maar bij het lokken van bezoekers laten ze steken vallen. Online adverteren biedt, ook voor instellingen met een regionaal...
Lees meer
In het artikel Cultuurcommunicatie: flyers neerleggen bij je concurrent in de vorige MMNieuws (nr 1/2, ACMC-special) stond een fout op pagina 10. Onder het kopje virtuele participatie is een zin weggevallen, waardoor de tekst niet meer klopt. Het had moeten zijn: Dit...
Lees meer
MMNieuws zag in het verschijnen van de nota ‘Ons Creatieve Vermogen’ een uitstekende gelegenheid om de staatssecretaris een aantal vragen voor te leggen over het thema kunst en economie en verzocht haar daarom om een interview. Bij het voorbereiden van de...
Lees meer
Corporate identity is de laatste jaren uitgegroeid tot een strategisch managementvraagstuk van formaat. Total Identity is een van de toonaangevende corporate identity-bureaus van Nederland, met vestigingen en klanten in binnen- en buitenland. Het bureau adviseert...
Lees meer
Musea opereren in een concurrerende markt. Het binnen deze markt efficint omgaan met publieke middelen stelt toenemende eisen aan de kwaliteit van het management. Musea kunnen deze kwaliteit verbeteren door gebruik te maken van bestaande managementtechnieken, van...
Lees meer
In mei 2004 publiceerde bureau Berenschot in een rapport met de titel Zuinig op ondersteuning. Effectiviteit en efficintie van de ondersteuningsstructuur in het cultuurbestel de resultaten van een onderzoek naar de functie en werking van de verschillende...
Lees meer
De TNO-econoom Walter Manshanden verkondigde het begin mei in de Amsterdamse Zuiderkerk met grote stelligheid: creatieve ondernemers zijn geen ondernemers geworden om te ondernemen, creatieve ondernemers zijn ondernemers geworden omdat ze creatief zijn. Dat houdt in...
Lees meer
De provincie Utrecht stelt nieuw beleid vast om creatieve bedrijvigheid te stimuleren. Centraal hierin staan creatieve cross-overprojecten met een aantoonbaar economisch effect. Dit artikel sluit aan op het vorige nummer van MMNieuws (4/5-07), dat in het teken stond...
Lees meer
Ouwe rotten moeten hun vak opnieuw blijven uitvinden in antwoord op de uitdagingen van de culturele sector. Aldus Hidde Kross in de voorgaande aflevering van MMNieuws Centraal. In nieuwemediatermen ben ik met mijn 34 jaar zeker een ouwe rot. Mijn vak opnieuw uitvinden...
Lees meer