Ouderen en cultuur, een passende combinatie die vertrouwd in de oren klinkt. Ook cultuur en internet valt goed met elkaar te rijmen. Internet is immers door zijn vele mogelijkheden een geschikte plaats om informatie over culturele instellingen op aan te bieden. De...
Lees meer
Naar aanleiding van: Healey, P. (2004), The Treatment of Space and Place in the New Strategic Spatial Planning in Europe. In: International Journal of Urban and Regional Research, Vol. 28.1, 2004. Sassen, S. (1991), The Global City: New York, London, Tokyo. Princeton...
Lees meer
Hieronder een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers over het thema Festivals en Evenementen. Lees deze artikelen verder via de website www.knpsl.krnt.nl Medium met ongewisse toekomst bedreigt videofestival: E-cultuur, wat is dat?Het World Wide...
Lees meer
Collectieve promotie in de culturele sector: Samenwerken levert goede resultaten
Internet biedt de mogelijkheid aan ondernemingen om zich op een relatief goedkope wijze aan een enorme groep mensen te promoten. Het is alleen jammer dat iedereen dat direct doorhad na de opkomst van internet. Binnen korte tijd is er dus een enorme hoeveelheid...
Lees meer
Online wordt onmisbaar in marketing mix
Internet is een extra communicatiekanaal, maar niet zaligmakend. De sterke kant van het medium is veel organisaties echter nog niet duidelijk. Wanneer wordt het interessant om online te gaan en hoe doe je dat dan? Uit cijfers blijkt dat het potentile publiek voor...
Lees meer
De scherpte van de geest
De grote stad geldt als een slijpsteen voor de geest. Meer dan elders is hier intellectueel en cultureel kapitaal geconcentreerd. De grote steden herbergen de universiteiten en de grootste en de meest spraakmakende culturele instellingen. Vooral de steden in het...
Lees meer
Laterale marketing in de kunsten: de oplossing in de zoektocht naar nieuw publiek?
Met de huidige marketingtechnieken lukt het zelden om nieuwe toeschouwers te bereiken. Daarom is het tijd voor een nieuwe aanpak. Laterale marketing, een nieuwe ontwikkeling binnen de marketingwetenschap, kan daarbij van dienst zijn. Juist in de culturele sector,...
Lees meer
Handleiding voor effectenmeting van evenementen
Evenementen behoren tot de snelst groeiende vormen van ontspanning en toerisme-gerelateerde fenomenen. Daardoor staan ze volop in de aandacht bij overheidsdiensten en ondernemers in de vrijetijdssector. Meer en meer worden er vanuit het stedelijk beleid, het...
Lees meer
Laat je merk linken
Websitebezoekers weten wat ze willen, al kunnen ze dat niet altijd uitspreken. Zij scannen een pagina totdat het kwartje valt. Zij herkennen een afbeelding, een stuk tekst of een logo en bingo ze weten ineens wat ze zoeken. Wie dat zijn en wat zij zoeken is tot op...
Lees meer
Zoekt en gij zult vinden?
Naar nieuwtjes over de digitale revolutie hoef je niet op zoek, die dringen zich zonder vragen aan je op. Heb jij een NIPO-onderzoek nodig om te beseffen dat Nederlanders niet meer zonder het internet kunnen? Of een mijnheer De Hond die op basis van suggestieve...
Lees meer