Monique van Dusseldorp (42) is freelance media-analist, journalist en samensteller van seminars over de ontwikkelingen in de digitale wereld. Net als een jaar geleden was zij verantwoordelijk voor de samenstelling van het programma van Picnic 2007. Picnic is in twee...
Lees meer
Met De opkomst van Creative Finance (MMNieuws 2007/8) legde Giep Hagoort de basis voor een serie artikelen over financiering van de creatieve bedrijfsvoering. Hij maakte hierin een onderscheid tussen profit en not for profit ondernemingen qua uitwerking, maar niet qua...
Lees meer
RECLAME EN AMSTERDAM: SAMEN IN DE LIFT
De reclamesector vormt in Amsterdam een belangrijk onderdeel van de creatieve industrie. De sector is goed voor 50% van de creatieve zakelijke dienstverlening, een van de drie categorien binnen de creatieve industrie. En de Amsterdamse reclame zit weer in de lift, zo...
Lees meer
In utrecht gebeurt het?
Harm Scheltens van Utrecht Manifest vertelt over zijn project in de krachtwijk Kanaleneiland. Utrecht Manifest is een internationale culturele binnale die de hedendaagse ontwikkelingen in design en architectuur vanuit een sociaal perspectief beziet. Naast...
Lees meer
De opkomst van de Russische kunstmarkt : Geld genoeg in het land van ooit
De Russische economie groeit voorspoedig en de kunsten profiteren mee. Als de ontwikkelingen zich in dit tempo doorzetten, zal Rusland over vijf jaar n van de toonaangevende landen op het gebied van beeldende kunsten in Europa zijn. Welke kansen levert dit op voor...
Lees meer
Zorgen over creatieve toekomst van NDSM-werf
De kunstenaars en ondernemers op de voormalige NDSM-werf maken zich grote zorgen. Wordt hun vesting verkocht aan een projectontwikkelaar, en betekent dat het einde van deze creatieve broedplaats in Amsterdam? Of laten de huurders zich van hun beste ondernemerskant...
Lees meer
De hype voorbij, nu de praktijk
Nieuwe internettechnologieën komen en gaan. Dat is boeiend, maar vooral lastig, want van tevoren is moeilijk in te schatten welke toepassingen het overleven en welke niet. Zo lijkt SecondLife steeds meer op een spookstad, en werkt praktisch niemand meer met...
Lees meer
Boek: Nederlands Theaterjaarboek 2000-2001
Het Nederlands Theaterjaarboek 2000-2001 geeft een compleet seizoensoverzicht van het podiumkunstenaanbod op de terreinen dans, mime en bewegingstheater, toneel, muziektheater, poppen- en objectentheater, beeldend theater en jeugdtheater. En dit is meteen ook de...
Lees meer
Congresagenda rubriek: congresagenda
11-13 juliMaastrichtDigitaal Cultureel Erfgoed IVInformatie: The Amsterdam Maastricht Summer UniversityAlana@mmi.unimaas.nl5-9 augustusAmsterdamThe value of cultureInformatie: The Amsterdam Maastricht Summer Universityoffice@amsu.edu13-15 augustusLoughborough,...
Lees meer
Boeken: Customer loyalty Programmes and Clubs, Stephan A. Butcher rubriek: boeken
In de stroom van publicaties over klantgerichtheid, -vriendelijkheid en -loyaliteit mag een Angelsaksische invalshoek niet ontbreken. Het continent waar de meeste marketing technieken worden uitgevonden, biedt ondernemers en noodgedwongen ook culturele vele...
Lees meer