Marketingplan in beeld, een beeldige gids voor managers, is een unieke en heldere benadering van een complex onderwerp. Het helpt niet alleen het onderwerp te begrijpen, maar stimuleert genteresseerden tevens zich verder te verdiepen in het planningsproces. Met name...
Lees meer
MMNieuws volgende Maand:
Rotterdamnummer! Het oktobernummer van MMNieuws zal in het teken staan van Rotterdam Culturele Hoofdstad 2001. Met: Centraal: een analyse van het culturele en toeristische beleid in de Maasstad. Met Andere Woorden: een gesprek over marketing- en sponsoringaspecten van...
Lees meer
Met andere woorden: Zenden is belangrijker dan ontvangen
In mei van dit jaar vond voor de derde keer het TV meets the Web-congres plaats. Dit jaarlijks terugkerend congres wordt georganiseerd door Van Dusseldorp & Partners, een onderzoeks- en consultancybureau op het gebied van internet en nieuwe media. MMNieuws sprak...
Lees meer
Visite cultuur: Kinderkunst en een eeuwenoud fossiel
In Rotterdam verrees dit voorjaar Villa Zebra, de eerste en enige kinderkunsthal in Nederland. Het gebouw staat in het kloppend hart van cultureel Rotterdam, aan het Museumpark, en vlak bij de kunsthal voor volwassenen, waar het behalve de naam overigens niets mee te...
Lees meer
Leeswijzer: Het zwarte Noordwest Europa als culturele beleving
In het zog van de suburbanisatie van mens en bedrijf zijn de grenzen tussen stad en landschap vervaagd. In de stad is het landschap gegroeid, is het landschap in de stad gedrongen. Deze wederzijdse doordringing is het centrale thema van stadslandschappen dat momenteel...
Lees meer
Visite virtueel: Cultureel er tussenuit?
In hoeverre kun je er cultureel tussenuit met behulp van het aanbod op reissites? Is het aanbod op algemene sites groot genoeg of is het nodig om naar een culturele site te surfen? Wat wordt er precies aangeboden en hoe? De diversiteit van de sites op dit gebied...
Lees meer
Festivalsites Waar gaan we deze zomer heen?
Het begin van de zomertijd luidde niet alleen langere dagen in maar ook het begin van een nieuw festivalseizoen. En net als de lengte van de dagen neemt de frequentie van de festivals toe. De verscheidenheid aan festivals is groot. Wat dat betreft is de diversiteit...
Lees meer
Met andere woorden: Benut de positieve werkrelatie met je adviseur
Om beter zicht te krijgen op de voetangels en klemmen waar consultancy- en adviesbureaus binnen het culturele veld mee te maken krijgen organiseerde MMNieuws een ronde-tafelgesprek met enkele consultants uit Vlaanderen en Nederland. Aanwezig waren: Karin Swart en Rob...
Lees meer
Oog om Oog: Eymert… Ben je daar?
Maandelijks een e-mailwisseling tussen twee communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek ‘oog om oog’ staat onder redactie van Rolf Hermsen. Hoe dingen aan de man gebracht worden, daar gaat deze rubriek over. Over De 3 Es, bedacht ik me...
Lees meer
Het innovatieve potentieel van de culturele sector
Kenniseconomie heeft kunst nodig. Met deze opmerkelijke mededeling kopte onlangs NRC Handelsblad in let wel! het economiekatern. Het artikel bevat een loflied op de innovatieve potentie van de culturele sector en stelt dat het de hoogste tijd is om dit potentieel te...
Lees meer