Selecteer een pagina

Algemeen

Leisure als reactie op e-commerce

Op 26 en 27 april werd in Amsterdam het congres De onderscheidende factoren van winkelgebieden gehouden. Dion Kooijman van de TU Delft stelt dat retailers zich minder op het product en meer op de wijze waarop producten worden gekocht en verkocht moeten richten. Hij... Lees meer

MMNieuws volgende Maand:

De Toeristische Netwerkstad, hoe ver gaan we? Een congresverslag.Visite leisure ditmaal aan de Expo 2000 in Hannover.Regionaal publieksonderzoek ten behoeve van de musea in het Gooi nader onderzocht.In de rubriek boeken onder meer het Handboek voor de beroepspraktijk... Lees meer

Americana: Cultureel beleggen

Tegenover de voorbeelden van Amerikaans cultureel ondernemerschap die ik eerder in deze rubriek noemde, wil ik een succesverhaal uit eigen land stellen. En wel uit de Nederlandse filmindustrie. Tegenwoordig is het mogelijk een zogenaamde commanditaire vennootschap... Lees meer

Uit de bladen

De allochtone jongere wordt steeds belangrijker als consument. Er ontstaat een groep die steeds meer de eigen cultuur, gebruiken en gewoonten gaat combineren met een Nederlandse orintatie.De nieuwe jongeren, in: eYe – zicht op trends, oktober 2000 Hoewel... Lees meer

Guggenheim verovert de wereld

Het Guggenheim museum ontwikkelt zich in snel tempo tot s werelds eerste multinationale museum. Na Bilbao heeft het museum nieuwe plannen ontwikkeld voor vestigingen in Las Vegas en in New York. De tentoonstelling die het Guggenheim heeft georganiseerd om de plannen... Lees meer