Selecteer een pagina

Algemeen

Profiel; creatief/cultureel ondernemer

Geert Mul: Ik heb me nooit iets kunnen voorstellen bij het kunstenaarschap als professie zonder ervan te kunnen leven. naam: Geert Mul leeftijd: 42 opleiding: Kunstacademie huidige baan/functie/werkkring: Beeldend kunstenaar laatste culturele activiteit: Permanente... Lees meer

Komend nummer

Het thema van het komende nummer van MMnieuws is innovatie en marktontwikkeling Met o.a.- Een interview met Cees van t Veen, directeur van het Fries Museum- Nieuwe initiatieven op het gebied van nieuwe media in de erfgoedsector – De ontwikkelingen in de... Lees meer

Stad zoekt Boer: het belang van Creatieve Regios

Op 25 mei 2007 organiseerde de Amsterdam School of Management in samenwerking met de gemeente Deventer een expertmeeting over het perspectief van Creatieve Regios. De meeting vond plaats in het kader van het ASOM internovatieprogramma Stad zoekt Boer. Het verslag van... Lees meer

Gerommel en geknoei

Het rommelt in de bouw. Of beter: het rommelt alweer in de bouw. Bijna iedere dag klinkt er ergens in Nederland wel een noodkreet, over de vertraging van een groot project, over kostenoverschrijdingen of mislukte aanbestedingen. De Noord-Zuidlijn in Amsterdam: gepland... Lees meer

Wat mensen wensen

column Rob van Steen

Vandaag las ik dat meditatie het middel is om het hoofd koel te houden in deze tijd van informatie overflow. Lezers van MMNieuws worden dit keer een handje geholpen. Zij krijgen de mantra ‘wat is cultureel ondernemerschap’ in deze editie met de paplepel... Lees meer

Den Haag zet in op kwalitatieve groei toerisme

Rubriek: centraal In de reeks artikelen over beleidsontwikkelingen op het gebied van toerisme en cultuur van verschillende steden in Nederland besteedt Centraal deze keer aandacht aan Den Haag, regeringscentrum van ons land en hoofdstad van de provincie Zuid-Holland.... Lees meer

Uit de bladen

rubriek: uit de bladen

Sms-berichten via de mobiele telefoon worden in Belgie in toenemende mate gebruikt voor het meesturen van reclameboodschappen. 20 procent van de Europese bedrijven voert via sms reclame-campagnes. De verwachting is dat dit percentage de komende jaren stijgt naar bijna... Lees meer