Selecteer een pagina

Algemeen

Publiek in the picture

De Dag van de cultuurcommunicatie is zowat ht ontmoetingsmoment aan het worden voor iedereen die binnen het Vlaamse culturele veld met communicatie begaan is. Zon 600 cultuurwerkers verzamelden zich in de Gentse Vooruit in gezelschap van ongeveer 70 sprekers om deel... Lees meer

In het volgende nummer

Het komende nummer van MMNieuws (2006, 4/5) staat in het teken van Kunst & Economie: In hoeverre zijn deze twee sectoren met elkaar verweven? MMNieuws ging op zoek naar praktijkvoorbeelden, problemen, mogelijkheden en kansen. > Interview met staatssecretaris Medy... Lees meer

Museumpubliek wil steeds meer betalen

In 2005 zijn voor het derde achtereenvolgende jaar museumbezoekers genquteerd in het kader van de MuseumMonitor. Hiermee worden jaarlijks in meer dan 40 over het hele land verspreide musea zon 8.000 bezoekers ondervraagd. Deze enqute is in opdracht van de Nederlandse... Lees meer

LAColumn; The S-factor

Het sudderde al even, maar met het wisselen van het millennium was het er opeens: Cultural Governance. Als organisatieadviseur in de culturele sector probeerde ik die bedenksels van concullegas aanvankelijk nog te negeren. Maar er was geen beginnen aan. Dus het duurde... Lees meer

In het volgende nummer

Het komende nummer van MMNieuws (2007, 2/3) staat in het teken van creatief ondernemerschap van koepel- en branche-organisaties. Naar aanleiding van een Berenschotrapport onder de vorige staatssecretaris Medy van der Laan hebben veel koepelorganisaties eieren voor hun... Lees meer

China het Mekka van de creatieve industrie?

Van 13 oktober tot 14 november 2007 maakte Giep Hagoort een verkenningstocht door China, beginnend in Beijing en eindigend in Hong Kong. En passant zocht hij naar sporen van de culturele en creatieve industrie. Voor MMNieuws zette hij de volgende observaties op... Lees meer

Nieuwe richting bij het Amsterdams Uitburo

In de afgelopen 26 jaar van haar bestaan heeft het Amsterdams Uitburo (AUB) zich ten doel gesteld de begrippen informatie, promotie en marketing voor de Amsterdamse culturele sector een zinvolle invulling te geven. Van een dienstverlenende, productgerichte organisatie... Lees meer