Selecteer een pagina

Algemeen

Brabantse Uitmarketing Samenwerkprijs 2006

Steeds vaker gaan organisaties uit de wereld van kunst en cultuur de uitdaging van een samenwerking met het bedrijfsleven aan. Het Uitmarketingburo wil deze samenwerking stimuleren en heeft de UITmarketing Samenwerkprijs in het leven geroepen om hier extra aandacht... Lees meer

In het volgende nummer

Het komende nummer van MMNieuws heeft als thema cultureel en creatief ondernemerschap. Met o.a. aandacht voor de verschillende universitaire en hogeschoolopleidingen op het gebied van Kunst & Economie in Nederland aandacht voor de Europese samenwerkingsverbanden... Lees meer

Amsterdam als ideenmachine

Creative Finance (2)

Met De opkomst van Creative Finance (MMNieuws 2007/8) legde Giep Hagoort de basis voor een serie artikelen over financiering van de creatieve bedrijfsvoering. Hij maakte hierin een onderscheid tussen profit en not for profit ondernemingen qua uitwerking, maar niet qua... Lees meer

RECLAME EN AMSTERDAM: SAMEN IN DE LIFT

De reclamesector vormt in Amsterdam een belangrijk onderdeel van de creatieve industrie. De sector is goed voor 50% van de creatieve zakelijke dienstverlening, een van de drie categorien binnen de creatieve industrie. En de Amsterdamse reclame zit weer in de lift, zo... Lees meer

In utrecht gebeurt het?

Harm Scheltens van Utrecht Manifest vertelt over zijn project in de krachtwijk Kanaleneiland. Utrecht Manifest is een internationale culturele binnale die de hedendaagse ontwikkelingen in design en architectuur vanuit een sociaal perspectief beziet. Naast... Lees meer

Zorgen over creatieve toekomst van NDSM-werf

De kunstenaars en ondernemers op de voormalige NDSM-werf maken zich grote zorgen. Wordt hun vesting verkocht aan een projectontwikkelaar, en betekent dat het einde van deze creatieve broedplaats in Amsterdam? Of laten de huurders zich van hun beste ondernemerskant... Lees meer