Selecteer een pagina

Algemeen

Museum te koop

Cultureel ondernemen is niet hetzelfde als echt ondernemen. Cultureel ondernemen is een politiek verlangen van de musea om meer eigen inkomsten te genereren en publieksgerichter te worden. Museumdirecteuren knikken heftig ja, want hun prestige hangt af van de... Lees meer

Amsterdamse marketingmarkt

Hoewel er zich langzame verschuivingen beginnen af te tekenen verhoudt de culturele sector zich nog steeds wat schuchter tot zaken als externe financiering en marketing. Het inzicht dat marketing meer inhoudt dan communicatie en pr begint wel steeds meer door te... Lees meer

Picnic 2009: meer mobiel

Net als in 2008 en 2007 was het Amsterdamse Westergasfabriekterrein ook dit jaar weer het toneel voor Picnic. Picnic brengt gedurende drie dagen in september professionals uit de mondiale reclame-, pr- en mediawereld bij elkaar, om informatie uit te wisselen over de... Lees meer

De marketeer en het publiek van gisteren

column

De ster van de marketeer in podiumland is volgens Anneke Mengerink nog steeds rijzende. Zonder marketeers geen gevulde zalen. Voor de marketeer is het publiek van gisteren van levensbelang. Zij zijn de mensen die ze vandaag een bericht kunnen sturen. Om te vragen of... Lees meer

De marketingparadox van de BV Nederland

Column

Het imago dat Nederland in het buitenland heeft, is vooral te danken aan door Nederland zelf in de 18e en 19e eeuw in omloop gebrachte clichés, die daarna met omvangrijke overheidssteun in het buitenland aangeprezen werden. Het lijkt er op dat de Nederlandse... Lees meer