Buzz marketing: niets nieuws onder de zon Volgens Businessweek is buzz marketing d trend van het jaar. Maar is deze techniek, in het Nederlands het beste te vertalen metfluistercampagne, wel zo nieuw als wordt gesuggereerd? Al in de jaren dertig bestond deze vorm van...
Lees meer
Weer een publicatie over marketing van kunst en cultuur. Elk jaar verschijnt er wel een nieuw overzicht van de mogelijkheden die de marketingtechniek te bieden heeft. Maar of dit salonfhig worden van marketing nu leidt tot nieuwe initiatieven (zoals bijvoorbeeld de...
Lees meer
Kennis in het centrum
Kenniscentra zijn hip. Kennis is het meeste begeerde kapitaal in een informatiesamenleving. Wie systematisch kennis kan inwisselen, beheren en verspreiden behoort tot de bankiers van de postmoderniteit. Geen wonder dat de markt van kenniscentra enorm is gegroeid.In de...
Lees meer
Boek: Culturele mobiliteit Culturele mobiliteit
Culturele mobiliteit is de derde publicatie uit de reeks Zaal de Unie lezingen, genoemd naar de locatie waar de afdeling debat van de Rotterdamse Kunststichting lezingen en debatten organiseert. Deze derde bundel bevat teksten die in najaar 1998 en 1999 zijn...
Lees meer
Congresagenda rubriek: congresagenda
18 novemberLondenThe 10th birthday conference of AMAInformatie: Arts Marketing Associationwww.a-m-a.co.uk18 november Seminar Planet SponsorshipAmsterdamInformatie: GVR sectie Sponsoringwww.gvr.nl20 novemberZeewolde2e jaarcongres Recreatie & Toerisme:...
Lees meer
Opgemerkt Rubriek: Opgemerkt
Breed vrijetijdsonderzoek legt knelpunten blootRecreatie & Toerisme 6, 2003De ANWB heeft een grootschalig onderzoek verricht naar vrijetijdsbesteding. Uit het onderzoek kwam onder meer naar voren dat mensen behoorlijk tevreden zijn over bijvoorbeeld het aanbod van...
Lees meer
Kansen voor leisure en cultuur in Centraal en Oost-Europa; Van brownfields naar goldfields
Op 1 mei 2004 wordt de Europese Unie uitgebreid met tien nieuwe lidstaten. Acht van deze nieuwe leden zijn voormalige Oostbloklanden, namelijk Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechi, Slowakije, Hongarije en Sloveni. Ook Roemeni en Bulgarije zijn...
Lees meer
www.knpsl.krnt.nl/cultuur over doelgroepen rubriek: opgemerkt
Hieronder een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers over het thema doelgroepen. Jeugd heeft brede muzikale interesse; MTV gaat pop mixen met klassiek in Amsterdamse Concertgebouw. Het Amsterdams Concertgebouw gaat klassiek, pop, wereldmuziek en...
Lees meer
Bedrijven op zoek naar beleving
Kennis overdragen? Merk laden? Medewerkers motiveren? Het gebeurt met events. Elke dag wordt er aan ons gekneed. Niet alleen door de reclamespotjes op tv. We eten niet meer gewoon gezellig een bitterbal met collegas of drinken een biertje met een zakelijke relatie....
Lees meer
Collectieve internationale communicatie en marketing
In de culturele sector wordt volop internationaal gewerkt. Maar op het vlak van internationale n collectieve marketing is er nog een lange weg te gaan. De discussie hierover tijdens het ACMC congres bracht een aantal misverstanden aan het licht. Een impressie....
Lees meer