Selecteer een pagina

Algemeen

Opgemerkt

Een beter toeristisch-recreatief beleid Het huidig toeristisch-recreatief beleid is te versnipperd en daardoor nauwelijks zichtbaar. In het nieuwe kabinet moet n persoon als spil gaan dienen in deze onderbelichte sector, die nu tussen de gevestigde ministeries in... Lees meer

Uit de bladen

De grote merken kunnen de belevenismarketing in zijn huidige gedaante afschrijven. De jeugd wil het intiemer, met vrienden en het liefst met meer eigen initiatief.De huidige flagships van de grote merken zijn te commercieel, te artificieel, onecht en niet vernieuwend.... Lees meer

Belgische prijs voor kunst op het internet

Drie jaar geleden ontstond het idee kunst op het internet te promoten door een culturele internetprijs in te stellen. Het initiatief zag het licht onder de noemer .culture en werd gelanceerd door de Stichting voor kunstpromotie vzw, met steun van de... Lees meer

Meer geld voor e-cultuur

Bij veel beeldend kunstenaars en instel- lingen voor beeldende kunst is nog weinig besef voor de kansen die digitale media, vooral internet, bieden voor culturele vernieuwing, en evenmin voor de rol die culturele instellingen en makers in de informatiesamenleving... Lees meer

CRM bij theaters, poppodia en bioscopen?

Het publiek van culturele organisaties wordt kritischer en stelt steeds meer eisen. Het aanbod in de cultuur- en vrijetijdsmarkt is in de afgelopen jaren verveelvoudigd (De Haan et al, 2003). Het ministerie van OCW stelt minder geld beschikbaar voor de sector... Lees meer