Weleens van de MUD gehoord? De Multi User Dungeon staat voor een real-time gespreksomgeving in een virtuele ruimte. Handig toch die jargonlijstjes in de meeste publicaties over internet. Zo ook in Een internetter leest niet! waarin praktische aanwijzingen gegeven...
Lees meer
Boek: Het effect van reclame, reclamekenners analyseren 25 bekroonde EFFIE cases van Result DDB, 1988-1999 Effect van reclame?
De EFFIE is de enige Nederlandse reclameprijs die zich richt op de effectiviteit van de campagne. De winnende reclamecampagnes moeten in belangrijke mate hebben bijgedragen tot het marketingsucces van de onderneming. Het reclamebureau Result DDB geeft in Het effect...
Lees meer
Denken, kiezen, doen! Doelgroepenmarketing in de praktijk
Hoe bereik je snel en effectief een mogelijke doelgroep? Dat is een vraag die veel culturele instellingen en organisaties zich stellen bij pogingen hun publiek bereik te vergroten. Onderzoekers Marian Dingena en Reyer van der Vlugt van het Marketing Planning Centre...
Lees meer
E-shopping, markten aanboren, winkels inrichten, klanten binden Handboek toerisme boordevol informatie
Digitalisering en internet bepalen in toenemende mate ons koopgedrag. Tevens verleggen consumenten hun aandacht van traditionele verkoopkanalen als reisbureaus (voor vliegtickets en reizen) en gewone winkels (voor computers en audioapparatuur) naar on-line diensten....
Lees meer
Visite leisure: Info-tainment in de Drvkkery
Tijdens de maandelijkse Kunst & Cultuurroute op zondag bezoek ik De Drvkkery in Middelburg. Het concept van deze winkel in Woord, Beeld en Geluid, zoals de ondertitel treffend luidt, heeft sinds de opening in 1998 een diepe indruk op me gemaakt. Een absolute...
Lees meer
Oog om Oog: Beste Eymert, beste Rolf
Oog om Oog Maandelijks een e-mailwisseling tussen twee communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek Oog om Oog staat onder redactie van Rolf Hermsen. Beste Eymert,Nee, ik zal niet over voetbal beginnen, maar wil nog wel iets kwijt over het officile...
Lees meer
Feel the Art of Nature
Tijdens Floriade 2002 moet de kunst van het natuurlijke worden getoond aan de vele bezoekers door te wijzen op het genot en de duurzaamheid van onze groene leefomgeving. Kunst en cultuur kunnen in het overbrengen van deze boodschap belangrijke betekenisdragers vormen....
Lees meer
Van kerk naar merk
Het eigen merk is zaligmakend. Daarop lijkt het tenminste. Zo wil getuige het onderwerp van het 10de Broadcast Nationale Omroepcongres alles en iedereen in omroepland een eigen merk hebben. Op dit congres bleek al snel hoe moeilijk het zal zijn merkduidelijkheid te...
Lees meer
Oog om Oog: Beste Rolf, beste Eymert
Oog om Oog Maandelijks een e-mailwisseling tussen twee communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek Oog om Oog staat onder redactie van Rolf Hermsen. Beste Rolf,Symposium van opdracht naar ontwerpHet mini-symposium dat kort geleden voorafging aan...
Lees meer
Over en weer De wisselwerking tussen het koloniale verleden en onze cultuur
Met de onafhankelijkheid van de voormalige Nederlandse kolonin is er geen einde gekomen aan de betrokkenheid van Nederland met Suriname, de Antillen en Indonesi. Zo protesteerden in Nederland woonachtige Molukkers onlangs nog tegen het geweld op de Indonesische...
Lees meer